16.3 C
Belgrade
10. 04. 2021.

Koje automobile su Srbi kupovali: Kako je pandemija uticala na tržište

Zbog epidemije virusa korona, trgovci kako polovnih tako i novih automobila ove godine imaće pad prodaje u odnosu na prethodnu, pokazala je analiza sajta „Polovni automobili“ urađena na osnovu podataka prikupljenih u saradnji sa „CUBE Team“.

U prvih 11 meseci 2020. godine prodato je osam odsto manje polovnih automobila nego u istom periodu prošle godine.

Kad je reč o novim vozilima, taj procenat je značajno veći.

Od januara do novembra ove godine prodaja novih putničkih automobila i lakih komercijalnih vozila pala je za 25 odsto u odnosu na prvih 11 meseci 2019. godine.

Uvoz polovnjaka manji za sedam odsto

Novonastala situacija uticala je i na uvoz polovnih automobila.
Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, od januara do oktobra uvezeno je sedam odsto manje polovnih automobila nego u istom periodu 2019. godine, prenosi RTS.
Pad uvoza bio je naročito izražen u prvoj polovini godine, da bi se stabilizovao u letnjim mesecima. Od jula do oktobra uvezeno je 49.919, a tokom istog perioda prošle godine 38.797 polovnih automobila.

Oporavak tržišta polovnjaka

Od januara do novembra ove godine u Srbiji je prvi put registrovano, odnosno prodato,128.121, što je osam odsto manje u odnosu na prethodnu godinu, kad je za isti period taj broj iznosio 139.383.
Nakon drastičnog pada prodaje tokom vanrednog stanja i prvog talasa epidemije, tržište polovnih automobila se oporavilo.
Od juna meseca beleži se veća prodaja polovnih automobila nego što je to bio slučaj u 2019. godini. Ovaj oporavak tržišta bio je i očekivan jer je anketa, koju je sajt „Polovni automobili“ sproveo tokom vanrednog stanja među kupcima, pokazala da najveći broj kupaca nije odustao od planirane kupovine automobila, već da su tu kupovinu odložili.
Ipak, dobri prodajni rezultati u drugoj polovini godine nisu uspeli da nadoknade pad prodaje iz prve.
Koliko epidemiološka situacija utiče na ponašanje kupaca pokazuje podatak o prodaji polovnih automobila u novembru. U oktobru je prodato više od 15.000 polovnjaka, a u novembru je taj broj pao na 10.590.

Slabija prodaja novih vozila

Kad je reč o novim vozilima, za razliku od polovnih, tu je pad prodaje daleko izraženiji. U prvih 11 meseci prodaja novih putničkih i lakih komercijalnih vozila pala je za 25 odsto.
Pad prodaje novih automobila bio je veoma izražen u martu i aprilu, u mesecima u kojima uvoznici novih vozila tradicionalno beleže dobre prodajne rezultate, pre svega zbog sajma automobila, a koji je ove godine otkazan.
Primera radi, u martu 2019. prodato je 2.929 putničkih i lakih komercijalnih vozila, dok je u istom mesecu 2020. prodato gotovo upola manje, odnosno 1.519 komada.
U aprilu je pad prodaje bio još drastičniji. Aprila 2019. prodato je čak 4.258, a u aprilu ove godine samo 1.042 nova putnička i laka komercijalna vozila.
Međutim, ni nakon ukidanja vanrednog stanja interesovanje kupaca za nova vozila nije dostiglo prošlogodišnji nivo. Od maja do novembra prodato je 17.162, a u istom periodu prošle godine 20.752 nova vozila.

Šta se najviše kupovalo?

Kad je reč o polovnim automobilima, u 2020. godini najviše su se kupovali, odnosno prodavali, polovni automobili između 2005. i 2007. godišta, a zatim oni koji su proizvedeni 2004. i 2008. godine.
U ovoj godini, kao i ranijih godina, kupci su najviše tražili polovne automobile sa dizel motorom. Čak 71 odsto prodatih su dizelaši, a 26 odsto benzinci.
Takođe, najviše prodatih automobila je sa Euro 3 (42%) i Euro 4 (32%) motorima.
Najprodavanije marke polovnjaka su: „Folksvagen“, „Opel“, „Pežo“, „Audi“ i „Reno“.
Što se tiče novih automobila (podaci su za prvih 11 meseci 2020.), najviše je prodato „Škoda“ (3.446), zatim slede „Fijat“ (1.907), „Reno“ (1.717), „Tojota“ (1.242) i „Hjundai“ (1.131).
Kupci su najviše birali sledeće modele: „škoda oktavija“, „reno klio“, „fijat tipo“, „škoda fabija“, „fijat 500L“, „opel astra“, „škoda superb“, „dačija sandero“, „tojota jaris“ i „hjundai tuson“.
Za razliku od kupaca polovnih, kupci novih su najviše bili zainteresovani za automobile sa benzinskim agregatima, a tek 0,15 odsto kupaca se odlučilo za električni automobil.

Pomama za dvotočkašima

Novonastala situacija zbog epidemije korona virusa očigledno je uticala na to da jedan broj građana promeni svoje navike, pa je tako od ukidanja vanrednog stanja zabeležen veliki rast prodaje novih mopeda, a naročito novih motocikala. U odnosu na prethodnu godinu, u prvih deset meseci ove godine prodaja mopeda skočila je za 12 odsto, a motocikala za čak 69 odsto.
Izvor:Sputnjik

Reklama

Trending

Ivan Milanović: Pandemija straha

0
Ako pogledate većinu medija u Srbiji, tu možete uočiti da se konstantno seje strah. Konstantne najave katastrofe, užasa, pucanja. To su standarni mehanizmi, već odavno...
- Reklamni prostor -